söndag 7 december 2008

Tack!!

Tack tjejer för en trevlig dag med mycket kreativitet!! Som jag lovade så kommer receptet på kladdkakan. Baka och njut!!:)

150 g margarin
150 g Lindt Raspberry choklad
4 ägg
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
100 g Lindt Raspberry choklad
1 msk margarin

1. Smörj och bröa en form med avtagbar botten. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält margarinet. Ta av kastrullen från värmen och lägg i chokladen, rör tills den smält.
3. Vispa samman ägg och socker.
4. Häll i chokladsmör och blanda väl. Tillsätt mjöl och rör ihop.
5. Grädda i 25 min - inte mer.
6. När kakan svalnat - smält choklad med smör i vattenbad och bred på kakan.
7. Servera med hallongrädde eller färska bär.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv. Alltid lika roligt. Jag ska verkligen baka kakkan för den var underbart god.

Anonym sa...

Mmmm hoppas jag ska lyckas lika bra som du

Carina

Vibbe sa...

Kul att se att ni hade trevligt.
Jag var i Berlin bokat sedan länge. Jag ville så gärna träffa er och få scrappa ihop med er en hel dag.
Hoppas det kommer flera träffar.
Kram
Vibbe